Hè, maar wij zijn toch helemaal geen merk?
| Insight

Hè, maar wij zijn toch helemaal geen merk?

In de branding trajecten die wij doen komen we deze vraag nog wel eens tegen. Organisatie en bedrijven voelen zich namelijk niet altijd comfortabel om zichzelf als een merk te zien. Ze zijn toch geen Nike, Apple of één van die andere grote commerciële bedrijven die in je hoofd poppen zodra je aan het begrip merk denkt. Maar er valt ontzettend veel te winnen op het moment dat je het wel gaat doen. Lees verder...
Het Domplein loopt storm
| Work in progress

Het Domplein loopt storm

Dit jaar is het 350 jaar geleden dat een verwoestende storm een deel van de Domkerk deed instorten. Op 1 augustus wordt er met een boordevol programma stilgestaan bij de storm die de kerk van de toren scheidde. Lees verder...
Workshop merkpersoonlijkheid en positionering
| Behind the scenes

Workshop merkpersoonlijkheid en positionering

De workshops die wij organiseren bij de start van onze projecten bewijzen keer op keer hun waarde. Lees verder...
De Dom pakt uit! in de etalage…
| Work in progress

De Dom pakt uit! in de etalage…

De campagne 'De Dom pakt uit!' laat zich steeds meer zien in de stad, zo zijn de etalages van het voormalig Decathlon pand in hartje Utrecht voorzien van de feestelijke patronen. Lees verder...
Welkom!
| Update

Welkom!

Welkom Prolander, Royal Ingredients Group & Gemeente Hollands Kroon. De afgelopen maanden hebben wij weer een aantal mooie opdrachtgevers mogen verwelkomen waar we uiteenlopende projecten mee gaan ontwikkelen. Lees verder...
You can find inspiration in everything!
| Studio Culture

You can find inspiration in everything!

Inderdaad, maar soms moet je het even opzoeken. Dus bezochten we de expo ‘Op scherp’ in het Centraal Museum. In Op scherp wordt de schoonheid en vakmanschap gevierd van het fotorealisme. A must see! Lees verder...
Design, Review, Refine, Repeat…
| Work in progress

Design, Review, Refine, Repeat…

Mooie inzichten tijdens de Frendly UX design reviews met Harrie Kuipers en Jonah Brandwagt. Lees verder...
Welkom Eline!
| Studio Culture

Welkom Eline!

Hi, ik ben Eline Slikkerveer, een tweedejaars student Communicatie Multimedia Design aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik ben enthousiast om de komende drie maanden stage te lopen bij Studio CAPAZ. Lees verder...
Veldwerk
| Work in progress

Veldwerk

Super leuke en waardevolle rondleiding in de Domtoren gehad door Yvette van 't Zand en Vivienne Kock van Utrecht Marketing. De komende tijd zullen de steigers geleidelijk verdwijnen en zal de Dom weer volledig zichtbaar zijn. Om dat te vieren wordt er gewerkt aan een feestelijke programmering waarvan wij de campagne verzorgen. Houd de straten van Utrecht in de gaten! Lees verder...
26 x 26 TypeDesign
| Inspiratie

26 x 26 TypeDesign

Afgelopen zaterdag was de boekpresentatie van ‘Fuck Design, Let’s Dance’. Tegelijkertijd opende de expositie ’26 X 26 TypeDesign by André Toet’. Een mooi overzicht waar de liefde voor letters en typografisch experiment floreren. Lees verder...
Workshop logo animatie
| Studio Culture

Workshop logo animatie

Onlangs gaf Thijs een workshop logo animatie op de Hogeschool Utrecht, richting Communication Design. Als oud student van deze studie een leuke ervaring om nu eens aan de andere kant van de schoolbanken te staan. Al is het niet geheel nieuw voor hem, de afgelopen maanden gaf hij ook al wat lessen aan het Grafisch Lyceum Utrecht. Lees verder...
Dutch Design Week ’23
| Studio Culture

Dutch Design Week ’23

Samen met onze vrienden van RAAT Amsterdam bezochten we de Dutch Design Week. Weer een fijne inspiratie overload en genoeg stof tot nadenken! Het thema van dit jaar is Picture This en laat ons bezinnen hoe de wereld eruit ziet over 20, 50, 100 jaar als we blijven leven zoals we nu doen… Lees verder...
Bezoek drukkerij Rob Stolk
| Behind the scenes

Bezoek drukkerij Rob Stolk

Op dit moment werken we aan een jubileum uitgave voor een architecten duo. Dit vraagt om een speciale uitgave waar ook in productie kansen liggen om iets van waarde toe te voegen, door de bindwijze, veredeling of extra drukgangen. Hiervoor brachten we een bezoekje aan drukkerij Rob Stolk en voorzag Freek Kuin ons van de nodige inspiratie. Dank Freek voor de waardevolle adviezen! Lees verder...
Presentatie FOAM Magazine
| Studio Culture

Presentatie FOAM Magazine

Op uitnodiging van Igepa - leverancier voor grafisch papier - brachten we een bezoekje aan het FOAM. Hier deelde managing editor Katy Hundertmark en ontwerper Hamid Sallali de keuzes die ze hebben gemaakt bij de totstandkoming van de laatste editie van het FOAM Magazine #64 Extremes en leide Foam Curator Mirjam Kooiman ons door de expositie van Carlijn Jacobs. Lees verder...
Brandstore Winkel van Utrecht
| Update

Brandstore Winkel van Utrecht

Vorige week was de officiële opening van de nieuwe brand store van Utrecht: De Winkel van Utrecht. Hier koop je niet alleen producten van Utrechtse makers, maar zijn ook toegangstickets voor de Domtoren, DOMunder, Paleis Lofen en de zolder van de Domkerk te verkrijgen. Lees verder...
Vacature Visual Designer
| Jobs

Vacature Visual Designer

Wij zoeken per direct een jonge, ambitieuze ontwerper met een brede belangstelling voor zowel offline als online communicatie en affiniteit met brand design. Lees verder...
My photos are about stories…
| Update

My photos are about stories…

In de nieuwe website die wij voor fotograaf Miranda Koopman (partner Studio CAPAZ) hebben ontwikkeld spelen verhalen een belangrijke rol. Zo leest haar portfolio als een beeldverhaal, waarbij de samenhang van de beelden belangrijker is dan de visuele kwaliteiten van de afzonderlijke beelden. Lees verder...
Leren en transformeren
| Update

Leren en transformeren

Ook dit jaar mochten wij het jaarverslag van AVR verzorgen. Het is al een mooie reeks aan het worden, met elk jaar een kleine ‘innovatie’. Dit jaar zijn de hoofdthema’s direct toegankelijk gemaakt door middel van een handig tabsysteem. Lees verder...
Utrecht Brand Store
| Update

Utrecht Brand Store

Afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest om van de Winkel van Utrecht een echte Utrecht Brand Store te maken! Naast de informatieve functie die de store heeft, krijg je als bezoeker op deze plek aan het Domplein mee waar Utrecht als stad en regio voor staat. Het ontwerp is enthousiast ontvangen dus door naar de realisatie. Binnenkort meer! Lees verder...
Job (almost) done!
| Update

Job (almost) done!

De afgelopen maanden hebben we weer met plezier gewerkt aan het jaarverslag van AVR. We verzorgden de fotografie, ontwerp en opmaak en vanochtend bezochten Miranda Koopman en Lars Olofsen de drukker Zwaan Printmedia om het resultaat te checken aan pers. Dank Maxim Bosboom voor de begeleiding! Lees verder...
DoingCoolStuff
| Update

DoingCoolStuff

Wij doen coole dingen! Leuk om te zien dat we zijn opgenomen op de website van DoingCoolStuff, een overzicht van toonaangevende brand en digital design studios. Lees verder...
Utrechts Nieuwste!
| Update

Utrechts Nieuwste!

Voor Het Utrechts Archief hebben we de campagne verzorgt voor de nieuwe tentoonstelling ‘Utrechts Nieuwste!’. In deze tentoonstelling zijn de bijzondere aanwinsten uit Het Utrechts Archief te bewonderen en ontdek je hoe foto’s, tekeningen, films en andere archiefstukken bij hen terechtkomen. Lees verder...
Hi gorgeous...
| Inspiratie

Hi gorgeous…

Was jouw jaar er één van uitdagingen en ontdekkingen? Of vind je het prettiger als er meer regelmaat en structuur in je dagen zit? Ben jij een pionier, een ontdekkingsreiziger? Of voel je meer verwantschap met een zorggever of misschien wel een magiër?Hoe dan ook, je zult jezelf zeker herkennen in één of meerdere archetypen die op de achterzijde van onze archetypen poster zijn afgebeeld. Lees verder...
Showtime!
| Inspiratie

Showtime!

Creativiteit moet je in goede banen leiden wil het effectief zijn, wat is je doel en wat breng je in stelling om dit te bereiken? Maar creativiteit gedijt ook goed op ‘proberen’, ‘ontdekken’ en ‘gewoon doen’. Bij Studio CAPAZ zoeken we dagelijks naar de balans tussen deze twee om tot de beste resultaten te komen. Lees verder...
Walking through the wonders of design at the Dutch Design Week
| Update

Walking through the wonders of design at the Dutch Design Week

Een kleine impressie van ons bezoek aan de Dutch Design Week ‘22. Veel gezien en ervaren, van technische innovaties tot de meest creatieve ideeën voor de problemen van vandaag en design vanuit idealen en overtuiging. Het was er allemaal en liet ons zien, hier wordt de toekomst gemaakt. Lees verder...
Geef je bedrijf een gezicht met fotografie
| Insight

Geef je bedrijf een gezicht met fotografie

Het is voor bedrijven en organisaties steeds belangrijker om hun bedrijfscultuur te vangen in een beeld naar buiten. Of het nu gaat om de communicatie naar klanten of opdrachtgevers of de werving van nieuwe medewerkers. Met een authentiek en inspirerend beeld van je team laat je zien waar je voor staat en wat je bijzonder maakt. Lees verder...
Water! Vriend of vijand?
| Update

Water! Vriend of vijand?

Nog steeds te zien in Het Utrechts Archief ‘Water! Vriend of vijand?’. Ontwerp affiche Studio CAPAZ. In de tentoonstelling zie je hoe het waterbeheer zich in 900 jaar ontwikkelde in Utrecht. Wandel door een magische onderwaterwereld, luister naar de verhalen en bekijk eeuwenoude stukken uit collecties uit heel Nederland. Lees verder...
DEMO Festival 2022
| Update

DEMO Festival 2022

Deze week staan alle opdrachten even op pauze en werken we aan onze inzending voor DEMO Festival 2022! Hier alvast een sneak peek... Het Design in Motion Festival (DEMO) toont 24 uur lang het beste motion design wereldwijd op alle publieke digitale schermen in Nederland. Het is hiermee niet alleen het grootste motion design-festival ter wereld, maar ook de grootste openluchttentoonstelling. Lees verder...
De Rebel, Jester, Caregiver, Innocent en Explorer...
| Update

De Rebel, Jester, Caregiver, Innocent en Explorer…

Vijf van de twaalf archetypen die we hebben laten illustreren door Philip Lindeman als aandenken voor organisaties die bij ons een workshop Merkpersoonlijkheid volgen. Lees verder...
On the flipside #2
| Update

On the flipside #2

Muziek speelt een belangrijke rol in ons design proces. ‘On the flipside’ is een mixtape van onze favoriete tracks die ons in de juiste flow brengen. Dus ’turn up the volume’ en get some work done! Lees verder...
Een omslag van gerecycelde PET-flessen!
| Update

Een omslag van gerecycelde PET-flessen!

Als ontwerpers van hun jaarverslag vinden we het belangrijk dat de duurzame ambities van AVR. zoveel mogelijk worden onderstreept in de communicatie middelen die wij voor hun ontwikkelen. Het omslag van het jaarverslag is dan ook uitgevoerd in 'boeklinnen' dat is gemaakt van uit de oceaan gerecycled plastic afval. Lees verder...
Geef je merk karakter met archetypen
| Insight

Geef je merk karakter met archetypen

Wij zetten het archetypen model in bij het ontwikkelen van betekenisvolle merken. Lees hier op welke manier we je merk herkenbaar maken en jouw doelgroep zich makkelijker met je merk wil verbinden. Lees verder...
Teamwork makes the dream work!
| Update

Teamwork makes the dream work!

Af en toe moet je je handen vuil maken. En gisteren deden we dit bij Kapitaal, studio voor analoge druktechnieken. Hier hebben we eigenhandig onze nieuwjaarswens voor onze relaties gezeefdrukt. Het resultaat vind je binnenkort in je brievenbus! Lees verder...
De inzet van infographics
| Insight

De inzet van infographics

Een infographic is een uitstekend middel om complexe onderwerpen in één oogopslag helder te maken. Een infographic kan een visualisatie zijn op welke wijze een product werkt, een bedrijf is georganiseerd of een bepaalde dienst werkt. Lees verder...
Verborgen koloniaal erfgoed terug naar het volk
| Update

Verborgen koloniaal erfgoed terug naar het volk

Nu te zien in Het Utrechts Archief: 'Verborgen koloniaal erfgoed terug naar het volk'. Een foto expositie over de Aukaanse marrons uit de jaren '50 en '60. Wij verzorgden het campagnebeeld voor deze expositie. Lees verder...
Versterk je boodschap met iconen
| Insight

Versterk je boodschap met iconen

Iconen zijn een eeuwenoude manier om te communiceren. Door middel van symboliek wordt de betekenis van iets duidelijk zonder gebruik te maken van woorden. Lees hier hoe wij iconen inzetten en ontwikkelen. Lees verder...
We put the dizzle in the mizzle to make it sizzle…
| Update

We put the dizzle in the mizzle to make it sizzle…

Vertaling: Wij ontwikkelingen slimme concepten en strategische communicatie oplossingen. Deze brengen tot leven zodat ze gaan fonkelen en knetteren. Op deze manier weten we mensen te raken in hoofd en hart. Lees verder...
Studio CAPAZ wint European Design Award!
| Update

Studio CAPAZ wint European Design Award!

Zaterdag 12 juni waren via een livestream vanuit Valencia de uitreikingen van de European Design Awards. De European Design Awards is een van de meest prestigieuze designprijzen op internationaal niveau en bekroont jaarlijks het beste communicatiedesign van Europa. Lees verder...
European Design Award
| Update

European Design Award

Woohoo! We zijn genomineerd voor een European Design Award met het jaarverslag ‘Klimaat in de hoofdrol’ wat wij voor AVR hebben ontworpen! De European Design Awards is een van de meest prestigieuze designprijzen op internationaal niveau en bekroont sinds 2006 jaarlijks het beste communicatiedesign van Europa. Lees verder...
New client: Het Utrechts Archief
| Update

New client: Het Utrechts Archief

Het Utrechts Archief is een archiefinstelling in de Nederlandse stad Utrecht. Het beheert de rijkste collectie over de geschiedenis van stad en provincie Utrecht. Voor de aankomende tentoonstelling is ervoor de samenwerking met CAPAZ gekozen om hiervoor een campagne te ontwikkelen. Lees verder...
NZa kiest voor CAPAZ!
| Update

NZa kiest voor CAPAZ!

Na een pitch traject onder drie bureaus zijn we gekozen om aan de slag te gaan met de nieuwe visuele identiteit van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Lees verder...
Huisstijlbeheer – hoe doe je dat?
| Insight

Huisstijlbeheer – hoe doe je dat?

Het is van belang dat het verhaal – de waarden – van de organisatie samen met de huisstijlelementen op een consistente manier naar buiten worden gebracht. Dit voorkomt verwarring bij de ontvanger en creëert vertrouwen in jouw merk. Lees verder...
Candy store for paper lovers
| Studio Culture

Candy store for paper lovers

Today we visited De Monsterkamer, the candy store for paper lovers. De Monsterkamer is an independent platform for paper and printing with thousands of varieties of paper from many different suppliers. We’ve got some great ideas for upcoming print projects. Lees verder...
15 jaar CAPAZ
| Studio Culture

15 jaar CAPAZ

2021 wordt een bijzonder jaar voor Studio CAPAZ. Dit jaar kijken we namelijk terug op 15 jaar CAPAZ! Een mijlpaal waar we trots op zijn en niet zomaar voorbij zullen laten gaan. Lees verder...
New client: Neuf & Associates
| Update

New client: Neuf & Associates

Wij zijn gestart met het ontwikkelen van een nieuwe identiteit voor Neuf & Associates. Neuf & Associates is een interim managementbureau op gebied van project-, omgevings- en contractmanagement van complexe ruimtelijke en infrastructurele opgaven van overheden. Lees verder...
Het jaarverslag, meer dan een visitekaartje
| Insight

Het jaarverslag, meer dan een visitekaartje

De tijd voor het jaarverslag is weer aangebroken, maar hoe maak je van het jaarverslag een aansprekend middel om je merkimago en positionering te versterken? Lees verder...
Welkom Tim!
| Studio Culture

Welkom Tim!

Hey Hallo, Mijn naam is Tim van Velthoven en ik volg de studie New Design & Attitudes op AKV St|Joost in Den Bosch. De aankomende tijd ga ik aan de slag als de nieuwe stagiair bij Studio CAPAZ en hoop mijn interesses uit te breiden en door te ontwikkelen. Lees verder...
Sending out a message
| Studio Culture

Sending out a message

Sending out a message! Along with many other creatives we contributed to the print project initiated by Zwaan Lenoirschuring We design, they print! Lees verder...
New client: BuzzMaster
| Work in progress

New client: BuzzMaster

Van start met een nieuwe merkidentiteit voor BuzzMaster met merkstrateeg Gijs van den Boom (Brands Innovate), animatiestudio In60seconds en WordPress specialisten Stuurlui. Lees verder...
Corporate storytelling
| Insight

Corporate storytelling

Waarom worden we zo geraakt door een mooi boek, een spannende film of toneelstuk? En hoe zou het zijn als we datzelfde gevoel krijgen als we in contact komen met een organisatie of merk? Corporate storytelling als vruchtbare bodem voor je identiteit, hoe werkt dat? Lees verder...
Hello 2020
| Studio Culture

Hello 2020

2019 was a great year for us. We have worked on many inspiring projects, made new valuable relationships and friends along the way and gain a lot of new insights. We have big plans for the next decade so bring it on 2020: The only way is up! Lees verder...
Sta stil bij wat je beweegt
| Work in progress

Sta stil bij wat je beweegt

OT design wenst zich internationaal sterker te profileren. Van belang is dat zij zich duidelijker kan onderscheiden, helder formuleert waar zij meerwaarde creëren en dit eenduidiger communiceert in een boodschap. In samenwerking met merkstrateeg Joris Roovers zijn we gestart met een aantal strategische sessies om te ontdekken wat hen beweegt. Lees verder...
Dutch Design Week
| Studio Culture, Update

Dutch Design Week

Sorry, today we are out of office. You’ll find us at the Dutch Design Week. Highlights: Eat Drink Design becomes Home of Design at the Kazerne and Antenna Expo – the world’s best design graduates at Veem. Lees verder...
AGI Open 2019
| Studio Culture

AGI Open 2019

Yesterday we visited AGI Open 2019. A one day design festival with over 5O speakers and workshops. Great talks from Jan Wilker, Peter Bilak and Stefan Sagmeister among others. Lees verder...
CAPAZ in Logo x Logo
| Publicaties

CAPAZ in Logo x Logo

Wat is je favoriete logo? Die vraag stelde Roel Stavorinus, brand strategist bij Grrr ons. Samen met de bijdrage van 66 andere ontwerpers is ons antwoord gebundeld in de tweede editie van Logo x Logo. Elke ontwerper licht hierin twee favoriete logo’s uit, één door henzelf gemaakt en één van een collega-ontwerper. Lees verder...
De kracht van papieren magazines
| Insight

De kracht van papieren magazines

Onlangs hebben we het personeelsmagazine ‘Inside’ van AVR van een nieuw ontwerp voorzien. Een papieren magazine in een tijd waar alles naar digitaal verschuift, is dat zinvol? Lees verder...
Welkom Leander!
| Studio Culture

Welkom Leander!

Hi There, mijn naam is Leander Brinks en ik ben woonachtig in Enschede. De komende maanden loop ik stage bij Studio CAPAZ. Ik studeer momenteel Crossmedia Design aan de ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten in Enschede. Lees verder...
Human Touch steeds belangrijker voor succesvolle merken
| Update

Human Touch steeds belangrijker voor succesvolle merken

Onlangs waren we aanwezig bij de laatste editie van Brands in Motion. In de Westerliefde te Amsterdam werd het thema de ‘Human Touch’ in merkbeleving belicht vanuit verschillende invalshoeken. Lees verder...
Welkom Thijs!
| Studio Culture

Welkom Thijs!

Hoi! Mijn naam is Thijs Dueck. Ik kom uit Wageningen, maar woon de laatste jaren in Utrecht waar ik Communicatie & Multimedia Design studeer aan de HU. De komende maanden zal ik besteden aan mijn afstudeerproject, waarvoor ik bij Studio CAPAZ terecht gekomen ben. Lees verder...
And now for something…
| Studio Culture

And now for something…

2018 was een fantastisch jaar. Hierbij willen we al onze opdrachtgevers, partners en andere relaties bedanken voor de fijne samenwerking en een inspirerend en succesvol 2019 wensen! Op naar een mooi nieuw jaar: And now for something completely different! Lees verder...
OnBrand : Beyond
| Update

OnBrand : Beyond

Vandaag bezochten we OnBrand in de SugarCity Amsterdam. Een volle dag inspiratie op het gebied van branding met sprekers als Steve Vranakis van Google Creative Lab, Sebastian Tomich van The New York Times, Rogier Vijverberg van SuperHeroes and many more… Lees verder...
Welkom Nika!
| Studio Culture

Welkom Nika!

Ik ben Nika Wasseghi, 28 jaar en woon in Utrecht. In 2017 ben ik afgestudeerd in de richting van Grafische vormgeving aan de Kunstacademie Minerva, te Groningen. Lees verder...
Grof Geschut
| Behind the scenes

Grof Geschut

Vandaag schoten we de editorials voor een magazine over de verplaatsing van objecten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. De verplaatsingen van drie kazematten bij de Beatrixsluizen is een unieke operatie. Ondanks de grote ingreep in het landschap is het toch gelukt om dit unieke culturele erfgoed te behouden. In opdracht van Tappan en Rijkswaterstaat. Lees verder...
BNO Utrecht #38
| Update

BNO Utrecht #38

Het combineren van kennis en creativiteit uit verschillende disciplines zit in ons DNA. Voor de uitwisseling van inzichten en inspiratie wonen we regelmatig kennissessies bij waaronder de bijeenkomsten van BNO Utrecht. Dit keer met presentaties van o.a. Random Studio en Momkai. Foto © Thomas de wit Lees verder...
Why work?
| Studio Culture

Why work?

Inspiratielunch: bezoekje aan de tentoonstelling Why Work? in het Fotodok. Een diverse groep documentaire fotografen geven vanuit verschillende perspectieven hun visie hoe het werken er in de toekomst uit gaan zien. Why work? #welovewhatwedo Lees verder...
Welkom Mirte!
| Studio Culture

Welkom Mirte!

Hallöchen! Ik ben Mirte en de komende tijd kom ik Studio CAPAZ versterken. Ik ben een Duits/Nederlandse jongedame met een grote liefde voor technologie en design. Lees verder...

Op de hoogte blijven van de laatste updates? Check dan onze instagram of abonneer je op onze nieuwsbrief