De Royal Ingredients Group is een toonaangevende wereldwijde leverancier van ingrediënten voor food en non-food toepassingen. We hebben we de identiteit van de Royal Ingredients Group onder de loep genomen. Waarmee kunnen we hun verhaal versterken? Maar ook, wat heeft waarde en is belangrijk om te behouden? De uitkomst is een brand refresh met een nieuwe dynamiek maar een herkenbaar verleden.

Door middel van de inzet van onze Brandscan hebben we een unieke merkpersoonlijkheid voor de Royal Ingredients Group ontwikkeld. Hiermee hebben we een blauwdruk op welke manier zij zich kunnen profileren en welke woorden en beelden hier bij horen. Het resultaat is een designsysteem waarmee eenvoudig hedendaagse content kan worden gecreëerd.
Het resultaat is een identiteit die geladen is met betekenis. Die uitblinkt in helderheid en eenvoud. En bovenal inspireert en aanspreekt en de NZa ondersteunt in haar missie. In een stijl die dichtbij voelt, warmte uitstraalt en toegankelijk is.
Als onderdeel van de identiteit is hebben we een serie data visuals ontwikkeld. De abstracte illustratieve stijl zorgt ervoor dat ook moeilijk te verbeelden onderwerpen een duidelijk herkenbare stijl krijgen. Daarnaast geeft het uiting aan de NZa als data gedreven organisatie.


Ook is er een iconen bibliotheek opgebouwd voor de NZa. Alle iconen zijn op eenzelfde manier opgebouwd om consistentie in de uitstraling te behouden. Dit is gedaan door gebruik te maken van een duidelijk grid en ieder icoon dezelfde karakteristieken mee te geven zoals bijvoorbeeld de lijndikte en afronding.


Ook klaar om je business een impuls te geven door de inzet van branding?
Neem dan contact op met Marius Regterschot
06 512 59 170 – marius@capaz.nu
Of laat een berichtje achter:
Studio CAPAZ is gevestigd in hartje Utrecht in creatief verzamelgebouw Hooghiemstra. In de buurt? Kom ook eens langs!

